1. Co je to LTL?
Jde o zkratku z anglického Less Than a Truck Load. Tímto označujeme zásilku, která nevyužije celou ložnou plochu vozidla. Taková zásilka umožnuje sdílení zbývající kapacity vozidla s jinými LTL zásilkami.
2. Jak velké zásilky můžu poptávat?
Téměř jakkoli velké zásilky. Od balíčku až po 33 palet, byť takto velká zásilka už by zabrala celý objem velkého kamionu. Co však nelze poptat, je vozidlo, např. dodávka nebo kamion. V poptávce vždy udáváte hmotnost a rozměry jednotlivých kusů dané zásilky. Na nás už je vymyslet optimální synergii s jinými dílčími zásilkami a ušetřit přepravní náklady.
3. Jakým způsobem můžu poptat přepravu zásilky?
Nejjednodušeji tak, že na stránkách www.ltlportal.cz kliknete na odkaz „chci nezávazně poptat přepravní službu“. Odkaz vás přesměruje na poptávkový formulář, který po vyplnění základních údajů o zásilce jednoduše odešlete.
Pro opakované poptávání vám však doporučujeme v systému se zaregistrovat. Co vám to přinese, se dočtete v odkazu „výhody registrace“ na hlavní stránce webu.
4. V poptávkovém formuláři je povinný údaj IČO…?
Ano, orientujeme se na přepravy zboží B2B. Znamená to tedy, že našimi zákazníky jsou firmy či živnostníci. Výhodou je, že po vyplnění IČO systém sám doplní veškeré oficiální údaje, které jsou k danému přiřazené. Zbývá tedy pouze doplnit kontaktní údaje osoby, která poptávku odesílá.
Povinnost zadávat IČO i své kontaktní údaje odpadá u registrovaných firem.
5. Jakým způsobem se zaregistruji?
Kliknutím na odkaz „žádost o registraci“ se otevřou jednotlivá pole, do kterých vložíte základní informace o své firmě a odešlete. Náš tým vám obratem zašle přihlašovací údaje.
6. Poptávkový formulář požaduje datum nakládky a vykládky jako povinný údaj. Co když poptávám teprve výhledovou přepravu zásilky bez konkrétních závazných termínů?
Ano, údaj termínu nakládky a vykládky je povinný z důvodu určení tranzitního času především v mezinárodní dopravě. Jiné náklady se váží k přepravě palety z Prahy do Londýna při dodání do druhého dne a jiné při dodání do čtyř pracovních dnů.
Pokud poptáváte přepravu s výhledem její realizace zhruba za měsíc bez znalosti, kdy zboží bude skutečně připraveno, vložte datum nakládky podle vašeho odhadu a do poznámky k nakládce uveďte, že jde o nezávazný termín. Poté stanovíte požadovaný tranzitní čas vložením data vykládky ve vztahu k nakládce. Tento termín můžete v poznámce k vykládce také náležitě stručně okomentovat.
7. Jak rychle můžu očekávat cenovou nabídku?
Zavazujeme se k zaslání cenové nabídky nejpozději do 30 minut. Hodláme však standardně reagovat v řádech několika minut.
Nabídku obdržíte formou e-mailové zprávy, která bude zaslaná na uvedenou adresu v poptávce. E-mailová zpráva obsahuje rychlý souhrn informací o zásilce a PDF přílohu se všemi detaily. Jak samotná zpráva, tak PDF příloha obsahují cenu přepravy a odkazy k případnému objednání přepravy nebo odmítnutí nabídky.
8. Jakým způsobem můžu objednat přepravu?
Kliknutí na příslušný odkaz v e-mailové zprávě nebo v PDF příloze s cenovou nabídkou vás přesměruje zpět na stránky LTL Portálu přímo do objednávkového formuláře, který je již z časti předvyplněný vašimi údaji z předcházející poptávky: Zde doplníte zbývající údaje, např. jméno a adresa firmy nakládky / vykládky, případné časy a poznámky.
Po doplnění tohoto formuláře objednávku jednoduše odešlete. Následně obdržíte e-mailovou zprávu obsahující souhrnu informací o vámi vytvořené objednávce pro vaši kontrolu.
9. Musím být registrovaný uživatel, abych mohl přepravu na základě obdržení cenové nabídky objednat?
Ne, není to nutné. Pouze se nezachovává historie vašich poptávek a objednávek, takže v případě vašeho příštího opakujícího se případu musíte údaje o přepravě vyplnit znova.
Proto registraci doporučujeme.
10. Je nutné nejprve poptat přepravní službu, nebo můžu rovnou objednat?
Zvláště u velkých LTL zásilek (např. 10 palet a více), které se na překladištích již nevyplatí překládat, je aktuální synergie toku zboží v daném směru a čase velmi proměnlivá. Toto platí i pro různě požadovanou délku tranzitních časů. Proto, abychom vám nabídli skutečně nejlepší možnosti v daném momentu, vyžadujeme vaši konkrétní poptávku jako krok před objednáním.
Pokud patříte mezi registrované zákazníky, nemusíte mít obavy z přílišné administrativní zátěže. Novou poptávku vytvoříte jednoduše kopií identické poptávky nebo objednávky předcházející. Zde upravíte pouze datum vyzvednutí a dodání. (Jakékoli další rozdíly, např. počet kusů, hmotnost, adresa nakládky atd., jsou také samozřejmě editovatelné.)
11. V případě nejasností mužů se obrátit na konkrétního zaměstnance vaší firmy?
Ano, pokud se váš dotaz týká funkce LTL Portálu nebo si přejete konzultovat poptávku ještě před odesláním, můžete se obrátit na členy našeho obchodního týmu, kteří se zobrazí po kliknutí na odkaz „kontakt“ vpravo nahoře na hlavní stránce LTL Portálu.
Dále, konkrétní obdrženou cenovou nabídku a následnou objednávku můžete konzultovat přímo s disponentem, jehož kontakt bude uveden ve vámi obdrženém e-mailu s danou cenovou nabídkou.
12. Mám možnost po objednání přepravy nějakým způsobem sledovat její průběh?
Ano, v přehledu svých objednávek můžete vybavit průběh přepravy kliknutím na odkaz „Track & Trace“. Tato služba je však přístupná pouze registrovaným uživatelům.
13. Jak je to se zaplacením přepravného?
Po provedení přepravy vám bude elektronicky zaslaná faktura odkazující na evidenční číslo obchodního případu v LTL Portálu.
Splatnost faktury je 30 dní.